Misija: Zeleno

Mislimo na jutri, zato smo se odločili za zeleno - za prijazno in zdravo okolje.

Zmanjšujemo porabo energije, hkrati pa povečujemo proizvodnjo lastne zelene energije.

Skrbno ravnamo z vodo.

Odpadke spreminjamo v surovine.

Prizadevamo si za zelen promet in varnost vseh obiskovalcev BTC Cityja.

Smo družbeno odgovorni.

Vsi, ki soustvarjamo BTC in z njim živimo, dobro vemo, da je že doslej razvoj družbe temeljil na družbeni odgovornosti, kamor sodijo tudi vse t.i. zelene oz. eko aktivnosti. Zato smo pred leti razvili edinstven poslovni model Eko indeks, s katerim vrednotimo vplive našega delovanja na okolje, zanj pa smo prejeli tudi priznanje za najbolj inovativni poslovni model.

Vodstvo družbe se je ob tem v letošnjem letu odločilo za nov korak v tej smeri – za izvedbo strateškega projekta Misija: Zeleno.  Z njim BTC City kot največje slovensko poslovno, nakupovalno, rekreativno – zabaviščno in kulturno središče, ki je prepoznano tudi v širšem evropskem prostoru, postaja pomembno gonilo zelene preobrazbe družbe.  Načrti so ambiciozni, a realni -  s svojimi aktivnostmi bomo postopno spodbujali trajnostno ravnanje svojih  poslovnih partnerjev in obiskovalcev.  

Skupaj z marketinško agencijo, specializirano za trajnostni razvoj, Fit media d.o.o., smo  razvili celostno zgodbo, s katero bomo predstavljali lastne trajnostne premike in, kar je še pomembneje, vanje vključevali širšo družbo. Povzeli smo jo z dvema besedama: misija in zeleno. Misija vključuje akcijo, drznost, pogum, vztrajnost in sodelovanje. Zelena barva simbolizira upanje in rast, povezujemo pa jo tudi z regeneracijo in s prihodnostjo, torej z vsem, kar je prijazno naravi oz. okolju.

Cilj misije je ZELENO na vseh segmentih. Zgodba Misija: Zeleno je dovolj odprta, da lahko vanjo dolgoročno vpenjamo posamezne etapne cilje in podvige, hkrati pa vedno znova vključujemo partnerje na vseh ravneh. Misija: Zeleno pomeni nenehno aktivno pomikanje proti cilju. S projektom Misija: Zeleno začenjamo v BTC City v Ljubljani.

Misija vključuje investicijske premike, ki so potrebni za bolj zeleno življenje v BTC City, promoviranje zelenih izdelkov in storitev, spodbujanje zelene potrošnje ter ozaveščanje javnosti glede zelenih vrednot in dejanj.

Pomemben del zgodbe so t.i. zeleni agenti, ki vsak na svojem področju pripevajo k uresničevanju skupne misije. Zeleni agent je lahko prav vsak, ki je pripravljen delati v dobro prijaznega okolja in zelenega razvoja. To smo zaposleni, poslovni partnerji, kupci in vsi tisti, ki ravnamo zeleno in ki s svojimi dejanji motiviramo druge. Zeleni agenti so rastline plezalke (bršljan), saj čistijo zrak, okolje pa prijetno zelenijo, zeleni agenti so drevesa, ki predelujejo izpuste CO2 in ustvarjajo naravnejše okolje, pa tudi živali.

Gonilna sila misije je seveda BTC. Vodili in usmerjali bomo z lastnim zgledom, prva dejanja pa so že vidna. Tako ste verjetno opazili zasaditve zelenih rastlin ob zahodni in vzhodni strani dvorane A. Odločili smo se za prezimno, vedno zeleno rastlino bršljan, ki ima to sposobnost, da vsrkava škodljive snovi in tako prečiščuje zrak. Pozornost privabljajo številna plakatna mesta s sporočili, ki spodbujajo k zelenemu ravnanju. Z namenom spodbujanja hoje po našem mestu smo začrtali prvi del zelene pešpoti, ki jo bomo v prihodnje še razširili. Obiskovalce spodbujamo k uporabi parkirne hiše in vožnji z brezplačnim City busom. Številni zabojniki za odpadke komunicirajo našo zavezo k njihovemu ločevanju, saj so hkrati pomembna surovina.

S projektom Misija: Zeleno želimo k sodelovanju privabiti čimveč zelenih agentov.

Vabimo vas, da raziščete prve podvige zelene misije in da tudi sami postanete dejavni zeleni agent. Dober zgled veliko šteje! Ob tem pa bomo zelo veseli vaših pobud, kako lahko med zelene agente privabimo čim več poslovnih partnerjev, kupcev in ostalih. To je naša skupna misija!

Načela trajnostne potrošnje

Načelo odgovornosti predpostavlja, da vsako gospodinjstvo pozna ključne razsežnosti svojega vpliva na okolje. Čeprav se sliši neverjetno, smo za vse vplive odgovorni samo tisti, ki jih povzročamo.

Načelo lokalnosti usmerja v kupovanje dobrin, ki so pridelane ali izdelane kar najbližje. Domači izdelki so nam kulturno bližje, s takšnimi nakupi podpiramo razvoj lokalnega gospodarstva, preprečujemo vnos tujerodnih vrst in neznanih snovi ter zmanjšujemo onesnaženje, ki ga povzroča prevoz blaga.

Načelo preprostosti vzpodbuja k temu, da kupujemo manj. Tako porabimo manj denarja, manj surovin, manj energije, manj je odpadkov in tako manj onesnažujemo okolje.

Načelo raznovrstnosti opozarja, da tržni monopoli, uniformirani izdelki in enolična živila pomenijo oškodovanje interesov potrošnika. Uporaba delnih, a raznovrstnih rešitev je za človeka veliko bolj zdrava in okolju neprimerno bolj prijazna.

Načelo zmernosti predvideva, da prevzamemo nadzor nad svojim početjem. Živeti zmerno ne pomeni, da se nečemu odrekamo, ampak zgolj to, da porabimo le toliko, kolikor zares potrebujemo.

Načelo sprememb ugotavlja, da smo dosegli kritično točko, ko moramo nujno spremeniti svoje navade in razvade, če hočemo ohraniti civilizacijo. Premik v naših glavah je neizogiben, šele nato lahko vplivamo na spremembe pri proizvajalcih, trgovcih, serviserjih, politikih in znanstvenikih.

Načelo menjave, delitve in izposojanja zagotavlja manjše vplive na okolje, tako da se dogovarjamo, usklajujemo z drugimi ter sporazumevamo o skupnem ravnanju in delovanju.

Načelo varovanja naravnih virov nas navaja k razmišljanju o tem, kako redki in omejeni so nekateri naravni viri.

Načelo skrbi za zemljo omejuje fizično in kemično nasilje nad naravo in nad vsemi živimi bitji. Če bomo postali trajnostni, etični potrošnik, bomo največ prispevali k varovanju in izboljševanju okolja.

Vir: Vzemite manj. Imejte več., zbirka namigov za neškodljivo življenje (izdali Ministrstvo za okolje in prostor in Ministrstvo za zdravje - Urad RS za kemikalije, maj 2007)

V zadnjih letih vedno pogosteje poslušamo o naravnih katastrofah, pospešenem taljenju ledenikov in nenavadno dolgih sušnih obdobjih. Seznam okoljskih problemov je vsako leto daljši. Med znanstveniki ni več dvoma o tem, da je spreminjanje podnebja realno dejstvo. Podnebne spremembe so globalni pojav.

Verjetno se sprašujete, kako lahko pri tako velikem problemu majhna sprememba, ki jo naredi posameznik, sploh vpliva?

Vsak prispevek šteje!

Gospodinjstva so poleg industrije in prometa eden večjih porabnikov energije. Naša gospodinjstva največ energije porabijo za

Znižanje temperature v času, ko prostore ogrevamo, za samo 1 °C, pomeni letno do 300 kilogramov manj izpustov CO2 v enem samem gospodinjstvu. V Sloveniji pa je ob zadnjem popisu prebivalstva leta 2002 bilo 684.847 gospodinjstev!

Velike spremembe lahko torej dosežemo že z manjšimi spremembami, ki ne bodo postavile našega življenja na glavo, vendar skupaj. Predlagamo, da si podrobneje ogledate skop Zeleni Dom.

Vir: Vzemite manj. Imejte več., zbirka namigov za neškodljivo življenje (izdali Ministrstvo za okolje in prostor in Ministrstvo za zdravje - Urad RS za kemikalije, maj 2007)

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.